20110312

Briefje #087: Van jou, van mij

Cd van jou, cd van mij. Cd van ons allebei. Maar gekregen van m'n moeder. Van mijn moeder dus van mij. Dat zingen Acda & De Munnik. Lees de songtekst eens goed, het nummer is eng toepasselijk op dit stel. Ze hadden het goed voor elkaar, deden samen leuke dingen, respecteerden elkaars tekortkomingen. En toen kwam Het Kind. Opeens moesten ze aan de Pampers, potjes groente, dikke soepstengels en billendoekjes. Weg romantiek. Welkom irritaties en frustraties. Hun levens scheiden zich waar ze bij zijn. Ze zouden liedjesschrijvers moeten worden. Kaas voor mij + jou. Vis voor mij, vlees voor jou. Iets lekkers voor mijn ouders. Dus van mij.


7 opmerkingen:

  1. Ik vind vooral die Hertogh Jan x3 fascinerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad. Zouden ze nog wel bezoek krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En de volgorde, die Associatief denken verraadt: mueslirepen, (leidt tot) bruine bolletjes, (o ja) billendoekjes (zijn ook op en trouwens, dat doet me onwillekeurig denken aan) rundervinken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thomas Acda vindt de analyse overigens 'heel leuk/verdrietig', zo heeft hij via Twitter laten weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verpest ik het als ik zeg dat dit gewoon een briefje is van een stel dat niet gedwongen is gaan hokken na het aandienen van de kleine spruit?

    Door de weeks leven ze apart of co-ouderen ze wat heen en weer, in de weekenden komt hij bij haar. Verklaart ook de drie bier (hoewel dan wel een zeer matige drinker). Vermoedelijk gaat het om 3 kratten. Voor het gemak nemen ze ook zijn boodschappen mee met de weekendboodschap. Echte man als hij is belieft hij niet meer dan brood en vleesch, pizza's liggen op voorraad in de vriezer. Zo zit dat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen