Boodschappenbriefjesboek

Kun je geen genoeg krijgen van de briefjesanalyses? Ben je op zoek naar een leuk (relatie)geschenk? Bestel het boek Psychologie van het boodschappenbriefje. Vol trefzekere, uitdagende en grappige pseudo-psychoanalyses én verrassende recepten.

Boodschappenbriefjes. Ze fascineren Tefke van Dijk. In korte tijd heeft ze honderden briefjes verzameld. Ze sprokkelt ze bij elkaar met hulp van vrienden, buren en collega’s. Maar ook volslagen vreemden sturen haar gevonden briefjes. Onder het mom van ‘boodschappenbriefjespsychologie’ schrijft ze bondige pseudo-psychoanalyses van de mens achter het briefje. Iedere zaterdag verschijnt een nieuwe analyse in Volkskrant Magazine.

In het boek zijn naast een bloemlezing van analyses op deze site, tientallen nieuwe briefjesanalyses opgenomen. En wat wil de briefjesmaker eigenlijk koken? Briefjeskok Marloes Morshuis maakt een aantal culinaire analyses en komt tot verrassende recepten. En wil je het zelf wel eens proberen? Met de korte handleiding Boodschappenbriefjes analyseren kun je zo aan de slag. Het boek is te bestellen via uitgeverij Palmslag.
'Als je een boodschappenbriefje écht leest, zie je zoveel meer. Wat iemand opschrijft, hoe iemand dat doet, de woordkeuze: het zegt iets over de persoon. Je wilt meer weten over de mens achter het briefje.’
BESTEL HET BOEK

Psychologie van het boodschappenbriefje
Door Tefke van Dijk en Marloes Morshuis
Vormgeving: Paul van Dijk
Beeld omslag: Marlieke Overmeer
Eindredactie: Ilse Broers
Uitgeverij Palmslag
64 pagina’s
ISBN 978-90-814838-6-5