20111214

Briefje #365: Zoet

Zoetekauw met zoetstof. Iemand die smelt bij de hartverscheurende verhalen van een ander en er dan het liefst wat chocola bij pakt. For the soul. Iemand die veel heeft, maar niet alles, zo ontbreekt een printer voor kaartjes. Iemand die durft te genieten en Bossche bollen altijd met blote handen eet. Iemand die net voor zichzelf is begonnen en meerdere werkplekken heeft. Huisstijl? Logo op een laptoptas. Iemand die nooit veel geld bezit en daarom fantaseert met nepgeld. Iemand die - als het even kan - haar creativiteit uit met kniekousen met bontje. Iemand die graag een glas goede rode wijn drinkt.

Wacht eens. Dit ben ik.
En ik maak nooit boodschappenbriefjes.
Dit is heel apart.

Maar toch, het is wel zo eerlijk om te eindigen met een analyse van mezelf. Na zoveel meningen over de psyche van anderen. Meningen die ongefundeerd zijn en waarschijnlijk onwaar.

Is deze analyse dan de waarheid? Wie kent mij nou beter dan ikzelf? Dit is een deel van mij, zoals de briefjesanalyses ook voor een deel van toepassing zijn op de schrijver. Het andere deel ben ik.

En zo is het. Deze site, dat ben ik.
Het doet me plezier dat jullie ervan hebben genoten.
Het was leuk om te doen. Ik heb me er goed zoet mee kunnen houden.
Nu is het mooi geweest.

Bedankt voor alles,
Tefke van Dijk

20111213

Briefje #364: Liegen

Als het Als de boodschappen minder is dan 70 euro of 80 kun jij nog 2 pakjes shag meenem + 10 vloei.

Ja. Zo vraag je er natuurlijk ook wel om dat hij thuiskomt met de boodschap dat de oploskoffie, zwarte peper en wasverzachter er niet waren. Liegen is ook een vak.

20111212

Briefje #363: Patty

Patty Brard, kunt u daar ook zo slecht tegen? Deze boodschapper vindt haar verschrikkelijk, maar kan het niet laten om altijd naar haar te kijken. Nuchter lukt dat niet. Ze heeft wel altijd iets voor bij Patty, met haar Grand'Italia. Vermoedelijk een zwaar alcoholische versnapering. Ziet u de boodschapper al voor zich? Mooi. Daar passen een droogtoren, opzetborstels en opbergtas voor kussens perfect bij. Nietwaar?


20111211

Briefje #362: Mand

Stelletje. Zo typisch als een stelletje zijn kan. Ze vallen hier zwaar door de mand. Hij schrijft op wat zij roept. Zo goed als hij kan, maar het is nooit genoeg. Mand? Mand. Schat, dat moet een prullenmand zijn. Dat zei ik toch? En klein, denk eraan. Anders is-ie echt niet te pruimen bij de rest van ons interieur.

Och arme. Zo onder de plak bij haar. Spreekwoordelijk dan, niet onder echte kauwgom natuurlijk.

20111210

Briefje #361: Hi

Hallo. Je houdt van worstjes en spekjes, champignons, sinasappelsap en pizza. En natuurlijk een schoon toilet. Maar ook zuiver Hollandse zaken als kaas en stroop en basics als brood en chips. En dan sluit je opeens een Hi abonnement af. Pardon? Weet je wel hoe lang je daar aan vast zit? Ik zeg: niet doen. Straks kan Willow geen brokjes meer eten omdat jij zo'n duur abonnement hebt! Onverantwoord.

20111209

Briefje #360: Blij en vrolijk

Soms is het echt heel lastig om een briefje te 'lezen'. Dan kun je gewoon geen hoogte krijgen van de persoon, laat staan dat je weet hoe hij of zij zich voelt. Deze boodschapper daarentegen is een open boek. Om te beginnen: we hebben het hier over een zij, want bolletjes op de i. Stuk voor stuk roze zelfs. Het mooie aan dit briefje is dat je ook ziet hoe ze zich voelt, waar ze blij en vrolijk van wordt. Dat is namelijk van koffiemelk en pannenkoeken. Waarom ze de dag gaat plukken met een keukenpompje bij Kruitvat is mij niet helemaal duidelijk, maar goed. Mijn conclusie is dat deze persoon je altijd laat weten wat ze doet, waar, met wie en waarom. En wat ze daarbij voelt. Tot vervelens toe. Tot je denkt: NU EVEN NIET! Qua spuigaten. Tja. Het is ook nooit goed.

20111208

Briefje #359: Poep

Je praat poep, Chinees. O nee, da's niet fair. Hij doet zijn best. En soms begrijp ik het wel. Wit tasje. A4. Iets groot. En poep. Eh... sorry. Nee, maar wacht eens even, lees ik dat nou goed? Ja, het staat er echt: poep.