20111106

Briefje #327: Pim

Sinds het tijdperk Pim Fortuyn kan alles worden gezegd in Nederland. Die trend is natuurlijk al veel langer gaande, maar sinds de heiligverklaring van Fortuyn nemen mensen helemaal geen blad meer voor de mond. 'Eindelijk wordt gezegd waar het op staat!', verkondigde menig burger in Hart van Nederland of RTL Boulevard, om vervolgens liefkozend te praten over de man die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt: Pim (want Pim was van iedereen). Ook op boodschappenbriefjes zijn mensen een stuk opener geworden. Anderen mogen best weten dat ik mijn croutons en boursin bij de Aldi haal. Niks mis mee. AH heeft voor mij afgedaan, daar haal ik alleen nog eieren, eventueel. En de Turk? Daar ga ik naartoe voor uien en koriander. Ik heb het recht en de vrijheid om zelf te bepalen wat ik doe en waar ik dat doe. Dankzij Pim.

Dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten