20110817

Briefje #246: Sherryhuisvrouw

Mijn hemel. 4 Shery?! Ik neem dat hier sherry wordt bedoeld, de Spaanse versterkte wijn, en dan is vier flessen wel heel veel. Ik dacht dat het iets was van depressieve huisvrouwen in de jaren tachtig om de dag te beginnen met een sherry aan de keukentafel. Blijkbaar bestaan ze nog steeds. Want ook deze vrouw lijkt een normaal leven te leiden. Ze eet fruit, brood, kaas, beschuit, ijs en ze gebruikt tussuis. Van groenten moet ze echter niets hebben, die maakt ze alleen maar klaar voor haar man Jan. Opgelet. Deze vrouw is onderdeel van het Nederlands cultureel erfgoed. We moeten haar koesteren.

2 opmerkingen:

  1. Deze mevrouw is alcoholist, of Jan waarvoor ze de boodschappen doet is dat (minder waarschijnlijk, want sherry is wel echt een vrouwendrankje).

    Om mij onduidelijke redenen eten alcoholisten bijna nooit groenten en wel witbrood. Mevrouw is ook oud, boven de 60. Mogelijk is Jan de nog oudere buurman waar ze uit naastenliefde boodschapjes voor doet.

    Maar niet koesteren zo'n vrouw. Ze lijkt sympathiek op het briefje, maar na 4 flessen sherry is ze heel vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Scherpe aanvulling, Fem. Goed bezig! Ik zou haar alleen wel koesteren. Ze behoort tot een uitstervend ras. ;)

    BeantwoordenVerwijderen