20160907

Tandje minder

Lezerspost
VOLKSKRANT BOODSCHAPPENBRIEFJES

Aan mevrouw Tefke van Dijk,

Dit briefje vond ik tussen de winkelwagens op de grond buiten een winkel van AH. Mijn oog viel er op omdat het zo gedetailleerd was. Dat deed mij denken aan vroeger, dat ik krap zat en de boodschappen en menu's voor een week opschreef, zodanig dat ik de restjes van de vorige dag kon verwerken in het gerecht van de dag er na. Het hielp me ook geen overbodige zaken te kopen. Hoe zuinig kon ik toen leven en hoe makkelijk ging dat eigenlijk.
Het viel me des te meer op omdat ik de dag dat ik het briefje vond met een boodschappenwagen vol niet eens heel nodige producten aan het sjouwen was. Ik schaamde me een beetje en bedacht dat het best een tandje minder kon. Wat betekent het getal 4588 onderaan eigenlijk, zou dat zelfs het totaal van te voren uitgerekende bedrag van de boodschappen zijn? Zo ja, knap en slim hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten