Gastanalyse no. 5 van Niels Groenewoud, voor de 200briefjes-jubileumweek.
Je moet ze belonen, mannen die boodschappen doen. Want ze hebben nooit zin om langs meerdere supermarkten te gaan. Of, ze kopen producten die je niet nodig hebt. De truc is; schrijf duidelijk, geef ze soms een eigen keuze, bouw een uitdaging in en geef punten! 2,5 punt als hij bij C1000 zowel brood als bakboter heeft gekocht. 1 punt als je met broodjes van de Aldi of Lidl thuiskomt en een bonuspunt als het ook écht afbakbroodjes zijn. De uitdaging is 1 punt voor konijnen, benieuwd waar hij mee thuiskomt! Er zijn totaal 48,5 punten te halen. Haalt hij dat, dan mag hij de snoepjes houden!
hahahaha! strenge, neurotische vrouw volgens mij ja...
BeantwoordenVerwijderenHilarische analyse!!!een puntensysteem..zou het werken...;-)
BeantwoordenVerwijderenGoed idee zo'n puntensysteem! Ben benieuwd of het bij de gastauteur zelf ook gaat werken?! Maar we gaan het proberen!! :-)
BeantwoordenVerwijderenJa, natuurlijk helpt dat.
BeantwoordenVerwijderendan ga ik voor de punten.
Hierbij is onze uitdaging om steeds een nieuwe "beloning" te bedenken!
BeantwoordenVerwijderen('t blijven ook kleine kinderen die mannen)
Deze analyse prikkelt de fantasie. Je zou de uitdaging steeds groter kunnen maken door er een wedstrijdelement aan te verbinden. Stel je voor: mannen die tegen elkaar strijden of binnen een tijdlimiet de boodschappen op het aanrecht krijgen. Of een heuse teambuildingactiviteit... Boodschappen doen. Leuker kunnen we het niet maken.
BeantwoordenVerwijderenMaar dat werkt dan ook wederzijds
BeantwoordenVerwijderende vrouwen kunnen ook meedoen aan dat teambuilding effect.
we leven tenslotte in een geëmancipeerde wereld.
Voorbeeld: de vrouw met de man met de minste punten doet een tegenprestatie, voor iedereen de weekboodschappen halen
Ja laten we er een website bij maken om deze info bij te houden.
BeantwoordenVerwijderenOf ervaringen met elkaar delen wat werkt wel en wat niet.
Wat een slap gelul. Alsof mannen debielen zijn die zonder puntensysteem niets kunnen. Volgens mij heb je dan een probleem. Dat probleem heet 'de verkeerde man aan de haak geslagen' :-)
BeantwoordenVerwijderenIk zeg maar een ding: sex sells. En dat heb ik van Freud. Die kan het weten. (Trouwens, TefkevD zei het vandaag ook nog op FB.)
BeantwoordenVerwijderenLeuk, alle reacties op de analyse! Feit blijft echter dat een grote groep mannen (zeker als je de verkeerde aan de haak geslagen hebt zoals wordt beweerd) in het weekend met een lijstje op pad worden gestuurd naar de supermarkt of de weekmarkt. Heel veel mannen vinden dat maar niks, dus hoe maak je zoiets nou leuk? Waar springt een man op zaterdagochtend z'n bed voor uit, omdat hij boodschappen wil, nee moet gaan doen? Moeten supermarkten kassa's met kassabunny's instellen... Ben benieuwd of er mensen zijn met meer creatieve invalshoeken?
BeantwoordenVerwijderenWaar komt eigenlijk het idee vandaan dat vrouwen het wel leuk vinden om naar de supermarkt te gaan? Kleding kopen, iets leuks voor in huis, lekker door de stad slenteren: JA! Struikelen over mensen die de schappen inpakken, lange rijen, producten die weer eens op zijn... Nee mannen, ook voor een vrouw is dat niet leuk. Dat we toch steeds gaan lijkt me een beloning waard.
BeantwoordenVerwijderenEen hele terechte opmerking! Het zou uiteindelijk moeten gaan over hoe maak je boodschappen doen leuk!
BeantwoordenVerwijderenWat maakt voor vrouwen boodschappen doen net zo leuk als slenteren door de stad?