20150320

Vaste vondsten

Briefjesverhaal

Een jaar geleden schreef ik in Volkskrant Magazine over Katje:


'Katje' is een briefjesschrijfster die ik geregeld tegenkom tijdens de weekboodschappen. Dat wil zeggen, ik vind de door haar geschreven briefjes. Ze schrijft bijna altijd wat haar geliefde NIET moet halen. En eindigt altijd lief  met een hartje of 'kussie'. Als je op een gegeven moment bijna tien briefjes van één persoon hebt, krijg je het gevoel iemand te kennen.

Dat heb ik ook met deze briefjes:


Trillerig handschrift, breekbare vrouw. Bij ieder briefje dat ik van haar in handen kreeg probeerde ik af te lezen hoe het met de vrouw is. Wordt haar handschrift brozer? Brokkelt haar gezondheid met de week verder af? Valt ze nog niet om? Zolang ze briefjes bleef maken en stug de woorden volledig bleef opschrijven, bleef ik hoop houden.

Lange tijd kreeg ik de briefjes van de breekbare vrouw via de post, in een envelop met daarin een hele stapel briefjes. Altijd gevonden door dezelfde verzamelaar, bij zijn vaste supermarkt. Hij maakte standaard een rondje over de parkeerplaats om briefjes te zoeken en vond geregeld een briefje van de vrouw. Ik keek uit naar de enveloppen vol briefjes, in de hoop een briefje tegen te komen van mijn favoriete oude vrouw.

Tot ik plots geen post meer kreeg van mijn vaste verzamelaar. Ik heb nooit geweten waarom niet.

Nu vraag ik me ook al af hoe het met hem is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten