20161116

Briefje voor 100 daklozen


Iedereen een dak boven het hoofd was de mooie gedachte in de briefjesanalyse van 12 november jl. Helaas wel weinig realistisch, in ons land zijn honderden daklozen. Hoe ziet een boodschappenbriefje voor 100 daklozen er dan uit?

Gelukkig was daar de mail van Mariet Herlé, actief bij het straatpastoraat in Den Haag:
Geachte redactie,
Hier is een boodschappenbriefje zoals ik die maak als ik kook voor 100 daklozen. Elke week kookt een andere groep, vaak expats, een verse driegangenmaaltijd voor ca. 170 euro. Omdat ik slecht kan rekenen, begin ik thuis, in Excel, de lijst te maken. Boodschappen bij goedkope winkels kan ik dan alvast invullen. Op de markt schrijf ik bij weer en wind de prijzen erbij. Het toetje, een apple crumble,  kwam dit keer van Carolyn Wiersum, Engelse expat, medeauteur van ons kookboek Cooking for Crowds.
Zo ziet een boodschappenbriefje voor 100 daklozen er dus uit:


En zo ziet het boodschappen doen er vervolgens uit:

Shopping assistant Anouschka op de markt.
Anouschka en Raquel laden de auto uit.

Hartverwarmend, zo'n actie.

Meer weten? Check Cooking for Crowds.
Benieuwd naar het kookboek? Help hier met de crowdfunding.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten