20110105

Briefje #003: Doe maar gewoon (+)

Oe. Basic. Heel basic. Melk, bananen en eieren. Maar toch ook dubbelvlaroom en spercieboontjes. Typisch gevalletje kinderen, want altijd appelsap en krentebollen in huis. En niet zomaar worst, maar verse worst.



ReceptOpEenBriefje #003
Krentelteefjes!

Goede kaas na het eten, of chocoladetaart, ja, daar bewaar ik wel een plekje voor. Maar verder ben ik geen toetjesmens. Zo vergeet ik zelfs vaak om toetjes te kopen voor mijn kinderen, die trouwens ook geen yoghurt-na-het-eten-types zijn. Meestal krijg ik daarover geen klachten trouwens, want de alternatieven die ik verzin zijn meestal niet erg creatief – want o nee, het jeugdjournaal is alweer begonnen, ze willen een toetje, en ai ik heb weer niets gekocht - maar wel erg welkom. Warme chocomel met slagroom bijvoorbeeld, of thee met speculaasjes.

Op dit briefje staat dubbelvla, een oer-Hollands toetje. Prima voor de vla-na-het-eten-types. Maar de krentenbollen, eieren, melk en bananen uit zijn boodschappenmandje nodigen uit tot een spannende variant op een ander oer-Hollands toetje: krentelteefjes! Of zijn het nu wentelbollen?

Krentelteefjes – ook lekker als ontbijt of tussendoor4 krentenbollen
4 eieren
scheut melk
2 bananen
dubbelvla
roomboter

Klop de eieren in een diep bord los met een scheut melk. Snijd de krentenbollen doormidden en druk ze wat platter. Doordrenk ze goed met het eimengsel. Pel de banaan en snijd ze overlangs en dwars doormidden. Bak de krentelteefjes mooi bruin in de boter. Doe hetzelfde met de banaan – dat kan tegelijk. Serveer de krentelteefjes met de gebakken banaan en een scheut dubbelvla.

>> Bekijk hier meer recepten van Marloes Morshuis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten